Obchodní podmínky
Základní všeobecná ustanovení
- Tyto obchodní podmínky jsou platné pro nákup v internetovém obchodě www.svet-kozesin.cz. Podmínky vymezují a upřesňují práva a povinnosti prodávajícího (dodavatel) a kupujícího (zákazník, spotřebitel). Veškeré smluvní vztahy jsou uzavřeny v souladu s právním řádem České republiky. Je-li smluvní stranou spotřebitel řídí se vztahy obchodními podmínkami uvedenými v občanském zákoníku(č. 40/1964 Sb.) a zákonem o ochraně spotřebitele (č. 634/1992 Sb.). Je-li smluvní stranou podnikatel, řídí se vztahy neupravené obchodními podmínkami obchodním zákoníkem, č. 513/1991 Sb., vše v platném znění.
- Vymezení pojmu „Kupující“ -
- Nepodnikatelský subjekt - koncový spotřebitel - právní vztahy Prodávajícího s tímto druhem Kupujícího, které nejsou upraveny těmito obchodními podmínkami, ani individuální smlouvou se řídí zákonem č. 40/1964 Sb. (Občanský zákoník) a souvisejícími předpisy.
- Podnikatelský subjekt - právní vztahy Prodávajícího s tímto druhem Kupujícího, které nejsou upraveny těmito Obchodními podmínkami, ani individuální smlouvou se řídí zákonem č. 513/1991 Sb. (Obchodní zákoník) a souvisejícími předpisy. Podnikatelským subjektem se rozumí každá právnická osoba a ta fyzická osoba, která při svém nákupu uvádí na daňovém dokladu IČ a/nebo DIČ.
- Vymezení pojmu „Prodávající“ -
- Prodávajícím na www.svet-kozesin.cz je společnost KONyA-M s.r.o., Zahradní 45, 360 01 Karlovy Vary,IC: 26377675, DIC: CZ26377675
- Odesláním závazné objednávky kupující stvrzuje, že se seznámil s těmito obchodními podmínkami jakož i reklamačním řádem a že s nimi souhlasí.
Ochrana - osobní údaje kupujícího a nakládání s nimi
- Prodávající se zavazuje, že veškeré osobní údaje kupujícího, které získal při jeho registraci a objednávce bude zpracovávat v souladu se zákonem č. 101/2000 Sb., o ochraně osobních údajů v platném znění a využije tyto osobní údaje pouze pro svou vnitřní potřebu v souvislosti s plněním svých závazků vyplývajících ze závazné objednávky.
- Prodávající prohlašuje, že zpracování osobních údajů kupujícího provádí pouze přesně určení pracovníci prodávajícího.
- Kupující tímto prohlašuje, že vyplněním a potvrzením formuláře „Košík“ souhlasí, ve smyslu §5 odst. 2 zákona č. 101/2000 Sb., se zpracováním všech svých osobních údajů poskytnutých prodávajícímu.
- Práva kupujícího ve vztahu k ochraně jím poskytnutých osobních údajů se řídí zákonem č. 101/2000 Sb., v platném znění.
- Kupující se zavazuje vyhovět případným požadavkům prodávajícího na získání dalších údajů ze strany kupujícího za účelem ověření správnosti, úplnosti a pravdivosti údajů uvedených kupujícím ve formulářích „Košík“.
- Prodávající závaznou objednávku archivuje, přičemž je přístupná pouze přesně určeným pracovníkům prodávajícího.
- Provozovatel internetového obchodu se zavazuje respektovat soukromí všech svých zákazníků. Aby vám ale mohly být nabídnuty kvalitní služby, je třeba znát některá vaše osobní data. Tato data jsou však velmi pečlivě chráněna před zneužitím. Veškeré osobní údaje a záznamy našich zákazníků jsou chráněny v souladu s platnými zákony České republiky o ochraně osobních dat, zejména podle zákona č.101/2000 Sb. o ochraně osobních údajů. Osobní údaje nejsou prodávány, předávány, ani nijak jinak zpracovávány pro potřeby třetích stran, či následný prodej.
- Požadované údaje - v případě, že je kupujícím fyzická osoba, zadává při objednávce tyto údaje: Jméno a příjmení, Úplná poštovní adresa, Adresa elektronické pošty, Telefonní číslo. Tyto informace jsou nezbytné pro identifikaci kupujícího a případnou komunikaci. Je-li kupující právnická osoba, zadává navíc následující údaje: Jméno firmy, IČO, DIČ. Pokud je kupujícím fyzická osoba - podnikatel, uvede navíc údaj o místu podnikání, IČO a DIČ. Tyto údaje umožňují provést nezbytné účetní operace, vyhotovit daňový doklad obvykle vyžadovaný oběma stranami, popřípadě identifikovat platbu kupujícího učiněnou bankovním převodem.
- Veškeré údaje o Vašich dosavadních nákupech jsou ukládány v zabezpečené databázi a nejsou poskytovány třetím stranám. Internetový obchod si velmi váží Vaší důvěry a chrání Vaše soukromá data před zneužitím. Tyto informace shromažďujeme proto, abychom zkvalitnili naše služby. Žádné z těchto údajů nejsou poskytovány dalším subjektům.
- Souhlas s používáním osobních dat - používáním internetového obchodu souhlasíte se shromažďováním a používáním informací o Vás a Vašich nákupech za výše uvedených podmínek.
- Výmaz dat z databáze - každý zákazník bude neprodleně odstraněn z databáze na základě jeho žádosti.
Objednávky - základní pravidla
- Veškeré objednávky jsou závazné. Podmínkou platnosti elektronické objednávky je vyplnění veškerých formulářem předepsaných údajů a náležitostí.
- Ceny zboží jsou vyznačeny u jednotlivých položek zboží. Jsou uvedeny s DPH.
- Ceny za dopravu, příp. další poplatky budou kupujícímu účtovány dle podmínek stanovených v nabídce dopravy v rámci e-shopu. Vlastnické právo ke zboží přechází na kupujícího v okamžiku zaplacení kupní ceny a jeho převzetím.
- Vyplněním a odesláním objednávkového formuláře dává kupující prodávajícímu souhlas ke shromažďování a archivování osobních údajů o kupujícím a o jeho nákupech (důvěrnost údajů viz. Ochrana osobních údajů).
- Objednávka se považuje za vyřízenou momentem převzetí zboží Kupujícím v místě k tomu určeném nebo prostřednictvím 3. osoby (přepravce). Kupující může objednávku upravit či stornovat kdykoliv až do momentu jejího vyřízení.
- Prodávající má právo objednávku stornovat kdykoliv až do momentu jejího výřízení z důvodu:
- vyprodání zásob
- zboží již není možné pro Kupujícího obstarat z důvodu ukončení výroby či dodávek.
- Řešení dodatků k objednávce – dodatky budou vyslyšeny. Pouze v případě, že si Kupující objedná zboží v barvě, velikosti nebo modelu, který mu Prodávající nebude moci obstarat nebo bude zboží vyprodáno, může být objednávka bez zbytečného odkladu Prodávajícím odmítnuta, nebo o problému bude Kupující písemně či telefonicky informován. Kupující se pak sám rozhodne, zda bude chtít objednávku stornovat či zaslat jiné zboží.
- Kupní smlouva mezi Kupujícím a Prodávajícím vzniká odesláním objednávky.
Zaslání zboží - způsob dopravy a možnosti platby
- Zboží Vám doručíme do 3-9 pracovních dní pokud je na skladě, pokud je zboží vyprodáno nebo není ve velikosti či barvě, kterou chcete objednat, bude zákazník o této situaci informován a sám se rozhodne, zda bude objednávka stornována či počká až bude zboží opět skladem. Z důvodů velkého zájmu o zboží může dojít ke zpoždění dodání. V takovém případě přijměte naši omluvu. O skutečnosti, že zboží momentálně není skladem, je spotřebitel informován aktuálně při zadávání zboží do košíku, případně mailem či telefonem od pracovníka e-shopu.
- Doba dodání objednávek přijatých o víkendech a svátcích se v tomto případě o dny pracovního volna a klidu prodlužuje.
- Prodávající si vyhrazuje právo požadovat platbu předem na účet a to při atypických či nestandardních rozměrech, nebo při objednávce více kusů.
- Cena zboží v internetovém katalogu je vždy aktuální a platná. Prodávající si vyhrazuje právo na změnu ceny bez výslovného upozornění Kupujícího.
- Změna ceny zboží v internetovém katalogu může mít vliv na celkovou hodnotu již přijaté objednávky Kupujícího (např. z důvodu změny kurzu) a Kupující v tomto případě bude vždy o změně ceny informován.
- Veškeré zboží bude expedováno v souladu s expediční lhůtou uvedenou v obchodních podmínkách. V případě, že z provozních důvodů nebude možné expediční lhůtu dodržet, bude zákazník o této skutečnosti okamžitě informován telefonicky nebo e-mailem. U platby dobírkou začíná expediční doba běžet v okamžiku objednání, u ostatních plateb je za začátek expediční lhůty považován okamžik připsání platby na účet prodávajícího.
- Přepravné se mění v závislosti na povaze zboží a na zákazníkem vybraném druhu dopravce.
- Zasílání do zahraničí např. do Slovenské republiky- platí v případě, že je v „ Košíku „ aktivní položka pro zasílání do zahraníčí. Cena poštovného a balného je potom uvedena v položce „Košík“ dopravné (platba pouze na účet předem, poštovné a balné se platí vždy!) Přepočet z CZK na EUR provedeme dle aktuálního kurzu v okamžiku objednávky zboží. Jakmile nám platba dorazí, vyexpedujeme Vám zboží v běžné lhůtě. Bankovní převod trvá při bližně 5-7 dnů. Upozornění: Při platbě „bankovním převodem“ ze Slovenska musíte pro platbu nastavit dispozici OUR, toto nastavení znamená, že veškeré poplatky spojené s převodem hradí odesílatel. V případě, že nastavíte jinou dispozici, bude se jednat o částečnou úhradu a zboží nebude vyexpedováno. Důvodem jsou vysoké poplatky za přijetí zahraniční platby. Zásilku si vždy pozorně prohlédněte a pokud balík vykazuje jakékoli známky mechanického poškození, odmítněte jej převzít. V případě že to bude možné, otevřete zásilku před poštovním doručovatelem. Pokud bude jevit známky poškození, balík okamžitě reklamujte. Pokud balík s poškozením převezmete a na tuto skutečnost přijdete později, dopravce nemusí Vaši reklamaci uznat.
- Způsob dopravy si zákazník volí sám v objednávkovém formuláři, tj. před odesláním objednávky.
- Zásilky, které nám jsou vráceny jako nevyzvednuté, zasíláme znovu pouze na opětovné vyžádání.
Převzetí zboží kupujícím
- Místem dodání zboží je adresa, uvedená kupujícím v objednávkovém formuláři.
- Zásilka se zbožím vždy obsahuje daňový doklad a je-li to obvyklé u objednaného druhu zboží pak i záruční list a návod na používání výrobku v českém jazyce.
Odstoupení od kupní smlouvy (vrácení zboží) kupujícího
- Kupující (spotřebitel) má právo odstoupit od smlouvy do 14 dnů od převzetí zboží. Pokud se tak rozhodne, musí zboží poslat zpět prodávajícímu v uvedené lhůtě (určující je datum odeslání). Po obdržení vráceného zboží prodávající nejpozději do 14-ti dnů vrátí zákazníkovi zpět odpovídající částku předem dohodnutým způsobem. Zákazník nesmí zaslat zboží na dobírku. Při zaslání zboží na dobírku necháme zboží vrátit zpět, zásilka nemůže být ze strany dodavatele převzata.
- V případě, že žádáte o výměnu zboží nebo vrácení peněz (viz. odst. 1), zašlete nám výrobek zpět bez známek používání, nepoškozený v původním obalu spolu s dodacím listem.
- Při zasílání zpět volte vhodný obal, aby nedošlo k poškození zboží při přepravě. Vracené zboží zároveň doporučujeme pojistit.
- Zboží poškozené při přepravě v důsledku volby nevhodného obalu nelze vyměnit nebo za takové zboží žádat vrácení peněz. Pokud bude zaslaná zásilka poškozena při přepravě, nebude dodavatelem převzata!
- Zákazníkovi bude vrácena částka zaplacená za zboží a nejlevnější poštovné. Prodávající není povinen vrátit peníze dřív, než mu zákazník zboží vrátí nebo prokáže, že ho odeslal. Částka může být ponížena o hodnotu, kterou zboží ztratilo jinak než běžným používáním. Náklady spojené s vrácením zboží hradí zákazník.
- Kupující nemůže odstoupit od kupní smlouvy:
- pokud mu bylo dodáno zboží speciálně upravené podle přání spotřebitele nebo pro jeho osobu ( např. zakázková výroba, výroba na míru)
- Odstoupení od kupní smlouvy ze strany prodávajícího - prodávající si vyhrazuje právo zrušit objednávku nebo její část v těchto případech:
- Zboží je vyprodané, již se nevyrábí nebo nedodává
- výrazným způsobem se změnila cena dodavatele zboží. V těchto případech bude kupující neprodleně kontaktován a bude s ním dohodnut další postup. Pokud kupující již zaplatil část nebo celou částku kupní ceny, bude mu tato částka převedena zpět na jeho účet nebo adresu v nejkratším možném termínu.
Právo prodávájícího na změnu ceny
Prodávající si vyhrazuje právo změny cen. Platné ceny jsou potvrzeny kupujícímu v okamžiku potvrzení objednávky. Pokud je cena vyšší než cena uvedená na objednávce, prodávající neprodleně o této skutečnosti informuje kupujícího, který může novou cenu přijmout nebo dodávku odmítnout.
Nakupujte výhodně - slevové akce, kupóny, klub SK
Pokud je vyhlášena slevové akce na vybrané zboží, vyhlašujeme ji v sekci "Akce". Ceny , které jsou v ní uvedeny jsou konečné, tedy se na ně nevztahuje již žádná další cenová výhoda v podobě např. karet SPHERE CARD, množstevních slev nebo slevových kupónů.
Záruční podmínky a reklamace
- Délka záruční doby se řídí platnými ustanoveními Občanského zákoníku, činí tedy 24 měsíců s výjimkami stanovenými zákonem. Záruční doba začíná běžet převzetím zboží kupujícím.
- Případné reklamace budou vyřízeny v souladu s reklamačním řádem ( podrobněji viz. reklamační řád internetového obchodu www.svet-kozesin.cz) a právním řádem platným v ČR.
- Zboží na reklamaci posílejte nejlépe v původním obalu, dopravce neručí za špatně zabalené zásilky. Zboží poškozené při přepravě v důsledku volby nevhodného obalu nelze vyměnit, nebo za takové zboží žádat vrácení peněz. Pokud bude zaslaná zásilka poškozena při přepravě, nebude dodavatelem převzata!
- V případě, že dojde mezi námi a spotřebitelem ke vzniku spotřebitelského sporu z kupní smlouvy nebo ze smlouvy o poskytování služeb, který se nepodaří vyřešit vzájemnou dohodou, může spotřebitel podat návrh na mimosoudní řešení takového sporu určenému subjektu mimosoudního řešení spotřebitelských sporů, kterým je:
Česká obchodní inspekce
Ústřední inspektorát – oddělení ADR
Štěpánská 15
120 00 Praha 2
Email: adr@coi.cz
Web: adr.coi.cz
Spotřebitel může využít rovněž platformu pro řešení sporů online, která je zřízena Evropskou komisí na adrese http://ec.europa.eu/consumers/odr/.
Závěrečná ustanovení
- Tyto obchodní podmínky platí ve znění uvedeném na internetových stránkách prodávajícího v den odeslání elektronické objednávky kupujícím.
- Odesláním elektronické objednávky kupující přijímá veškerá ustanovení obchodních podmínek ve znění platném v den odeslání objednávky, též platnou cenu objednaného zboží uvedenou v katalogu internetového obchodu www.svet-kozesin.cz nebylo-li v konkrétním případě prokazatelně dohodnuto jinak.
- V situacích, které neupravují tyto obchodní podmínky se vztah kupujícího a prodávajícího řídí platnými právními úpravami, především Obchodním a Občanským zákoníkem ČR.
Tyto podmínky vstupují v platnost dne 1.1.2014
Reklamační řád - www.svet-kozesin.cz
Všeobecná ustanovení
- Tento reklamační řád v souladu s ustanoveními zákona č. 40/1964 Sb., občanský zákoník, v platném znění (dále také jen „občanský zákoník“) a z.č. 634/1992 Sb., zákon o ochraně spotřebitele, upravuje způsob a základní podmínky reklamace vad zboží a uplatnění nároků ze záruky uplatněna spotřebitelem. Je-li kupujícím podnikatel, pak v souladu s ustanovením z.č. 513/91 Sb., obchodní zákoník.
- Reklamační řád se vztahuje na reklamace vad zboží, které je v záruční době nebo se jedná o rozpor s kupní smlouvou.
Záruka
- Na všechny výrobky je poskytována záruční doba dle zákona. Jestliže se objeví vada výrobku v záruční době, zašlete výrobek spolu s dodacím listem nebo jiným dokumentem prokazujícím zakoupení zboží v našem obchodě (nebo jeho kopií), na který uveďte popis vad a Vámi požadovaný způsob řešení reklamace. V jiném případě bude reklamace řešena v souladu se zákonem.
- Vaše reklamace bude vyřízena do 30 dnů ode dne jejího uplatnění. Tzn. ode dne, kdy nám bude doručena.
- Na veškeré zboží se vztahuje zákonná záruční lhůta 24 měsíců, pokud není u výrobku uvedeno jinak.
- Záruka se nevztahuje na zboží, u kterého uplynula dnem uplatnění reklamace záruční doba. Dále na opotřebení věci způsobené jejím obvyklým užíváním. Za vadu nelze považovat změnu materiálu úměrnou délce užívání ani závady způsobené nesprávnou údržbou a nesprávným používáním výrobku. Všechny zasílané výrobky procházejí pečlivou kontrolou.
Postup při vyřizování reklamace
- V případě doručení objednaného zboží prostřednictvím některého ze smluvních přepravců prodávajícího je kupující povinen zboží zkontrolovat, zda nevykazuje vady způsobené přepravou.Pokud ano, je kupující povinen zboží nepřevzít a sepsat s přepravcem zápis o škodě. O případném poškození zboží během přepravy je kupující povinen neprodleně informovat také prodávajícího.
- Při dodání zboží jeho doručením na zadanou adresu je kupující povinen překontrolovat dodané zboží ihned po jeho převzetí od osoby provádějící doručení a zjevné vady zboží je povinen reklamovat u prodávajícího ihned, nejpozději však následující den po převzetí zboží. Pozdější reklamace zjevných vad nebudou prodávajícím uznány.
- Při osobním odběru zboží je kupující povinen překontrolovat zboží při jeho převzetí a zjevné vady je povinen ihned uplatnit u prodávajícího. Zjevné vady zboží uplatněné u prodávajícího později nebudou prodávajícím uznány.
- Vznikne-li na zboží dodaném internetovým obchodem reklamovatelná vada, může kupující uplatnit reklamaci písemně nebo e-mailem viz. „Kontakty“
- Písemné oznámení o zjištěných závadách uplatňuje kupující na adrese: KONYA-M s.r.o., Zahradní 45 , 360 01 Karlovy Vary . Oznámení o závadách musí obsahovat: jméno kupujícího, plnou adresu ulice, č.p.(č.e.), město, PSČ, telefon, e-mail (je-li k dispozici), číslo objednávky, číslo daňového dokladu, podrobný popis závady a popis toho, jak závada vznikla.
- Pro úspěšné vyřízení reklamace je bezpodmínečně nutné, aby kupující předložil daňový doklad - fakturu a záruční list.
- V případě, že je zboží potřeba poslat zpět prodávajícímu nebo servisnímu středisku, je zákazník povinen buď zboží zabalit do originálního obalu nebo na vlastní náklad zajistit obal nový, vyhovující nárokům přepravy. Kupující bere na vědomí, že v případě nedostatečně chráněného zboží při přepravě nemusí být reklamace uznána. Náklady na doručení zboží určeného k reklamaci prodávajícímu nese kupující.
- Prodávající má právo potvrdit záruční list pouze v případě, že jsou splněny všechny ostatní podmínky určené výrobcem. Právo na záruku zaniká, pokud kupující takové podmínky nesplnil.
- V závislosti na druhu vad a na povaze zboží, v souladu s právními předpisy platnými v ČR, bude oprávněná reklamace řešena postupně takto:
- opravou výrobku nebo výměnou zboží
- pokud nelze výrobek vyměnit či opravit, tak vrácením zaplacené kupní ceny
- zákazníkovi také může být nabídnuta sleva z kupní ceny
Prodávající nepřebírá odpovědnost za škody vyplývající z provozu produktů, funkčních vlastností a škod z neodborného používání produktu, stejně jako škod způsobených vnějšími událostmi a chybnou manipulací. Na vady tohoto původu se nevztahuje ani poskytnutá záruka.
Nárok na uplatnění záruky může zaniknout, pokud:
- Výrobek byl poškozen při přepravě (Zjevné poškození zboží nebo jeho obalu je třeba ihned řešit s dopravcem. Zákazník není povinen takovéto zboží od dopravce převzít a musí o zjištěném poškození neprodleně informovat prodejce).
- Výrobek byl poškozen neodbornou instalací nebo zacházením a obsluhou prováděnou v rozporu s uživatelskou příručkou (pokud u výrobku existuje).
- Výrobek byl používán v podmínkách, které neodpovídaly parametrům a požadavkům uvedeným v dokumentaci (pokud u výrobku existuje).
- Výrobek byl poškozen působením živlů.
- Výrobek byl poškozen nadměrným zatěžováním nebo používáním v rozporu s podmínkami uvedenými v dokumentaci (pokud u výrobku existuje).
Postup při reklamaci
Informujte nás o reklamaci e-mailem viz.“Kontakty“.
Zboží zašlete jako doporučený balík na naši adresu viz. „Kontakty“.
Do zásilky uveďte důvod reklamace a přiložte kopii daňového dokladu.
Rozpor se závaznou objednávkou
- Pokud zákazník obdržel jiný výrobek, než si objednal (neúmyslná záměna při balení výrobků) , nebo obdržel výrobek vadný, zašle nám jej zpět nepoužitý, nepoškozený a v původním obalu spolu s dodacím listem. Bezplatně Vám zašleme výrobek správný (resp. nezávadný).
- Při zasílání zpět volte vhodný obal, aby nedošlo k poškození zboží při přepravě. Zákazník doručí reklamované zboží na vlastní náklady a riziko na adresu prodejce.